نکات ایمیل به اساتید

نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید

ایمیل به اساتید به عنوان یکی از مراحل اپلای نکات و مشخصه های خاصی دارد که رعایت نمودن آن ها باعث می شود تا شانس پذیرفته شدن افراد بیشتر شود.

به همین دلیل است که سایت اسنیدز به عنوان یک پلتفرم آموزشی در تمامی مراحل اپلای در کنار دانشجویان بوده تا با بهترین و مناسب ترین مشاوره اپلای بتواند آن ها را در انجام درست تمامی مراحل راهنمایی کند.

در این مطلب چند مورد از نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید مورد بررسی قرار می گیرد که رعایت تمامی آن برای هر ایمیل لازم بوده و کیفیت پایین متن نگارش شده و کوتاهی کردن در انجام صحیح بخشی از آن می تواند منجر به از دست رفتن فرصت اپلای برای افراد شود.

عنوان ایمیل: مهم ترین قسمت در نکات مهم برای ایمیل زدن به اساتید

کسانی که در طول عمر خود از ایمیل استفاده کرده باشند و یا در مجلات و سایت های مختلف با نمونه های ایمیل مختلف مانند ایمیل های بازاریابی، تبلیغاتی، اخباری و … آشنا شده باشند به خوبی درک می کنند که عنوان می توان به عنوان اولین نکات مهم برای ایمیل زدن به اساتید در نظر گرفته شود.

زمانی که از یک عنوان خوب و مناسب برای ایمیل به اساتید استفاده شود، استاد به راحتی تشویق می شود که توسط خودش یا افراد دیگر ایمیل مورد نظر را باز نماید و از محتوای آن مطلع شود.

اما به طور کلی و مخصوصاً در هنگام رعایت نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید اگر از عنوان های مناسب و جذاب استفاده نشود، مخاطب به راحتی ایمیل را پاک کرده و یا اصلا آن را نمی خواند.

عنوان ایمیل اولین و مهم ترین بخشی است که دریافت کننده آن را می بیند به همین دلیل می توان از عناوینی مانند PROSPECTIVE STUDENT به معنای دانشجوی آینده استفاده نمود.

این عنوان و مانند آن می تواند استاد مورد نظر را به راحتی تشویق نماید تا محتوای ارسال شده از طرف دانشجو را مطالعه نموده و نظر خود را درباره ی آن اعلام نماید.

رعایت تمامی اصول نگارشی

یکی دیگر از نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید، رعایت تمامی اصول نگارش در متن ایمیل می باشد.

با توجه به اینکه هدف شما کسب حد نصاب پذیرش از دانشگاه مربوطه از طریق نمرات اساتیدی می باشد که دارای تحصیلات عالیه هستند باید سعی کنید تمامی علائم نگارشی و محتوایی به خوبی در ایمیل استفاده شوند.

استاد مخاطب به شما به عنوان یک دانشجوی برتر نگاه می کند و به همین دلیل انتظار دارد تا بهترین و با کیفیت ترین متن ممکن در ایمیل برای او فرستاده شود.

مشاوره ی اپلای باعث می شود تا افراد علاوه بر رعایت نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید بتوانند متنی که نگارش شده است را به خوبی از نظر محتوایی ویرایش کنند تا کیفیت محتوایی آن بسیار بالا برود.

محتوا و لحن ایمیل

محتوا و لحن ایمیل یکی دیگر از نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید است که باید توسط افراد به خوبی رعایت شود.

استفاده از جملات رسمی به جای لحن عامیانه باعث می شود تا ایمیل و محتوای ارسالی شما بیشتر مورد پسند استاد واقع شده و برای درخواست شما احترام قائل شود که این امر می تواند در نهایت منجر به پاسخ دادن ایمیل از طرف استاد مورد نظر نیز شود.

اشاره به اطلاعات مربوط به تحقیقات انجام گرفته شده توسط استاد مورد نظر

زمانی که شما در متن کوتاه و جامع ایمیل ارسال شده اشاره های درستی به زمینه ی تحقیقاتی استاد مورد نظر داشته باشید ضمن رعایت نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید، مخاطب شما نیز متوجه می شود که درک شما از زمینه های پژوهشی بالاست و می توانید در این زمینه به موفقیت های خوبی دست پیدا کنید.

برای اینکار خواندن چندین مقاله ی مهم و معتبر استاد مورد نظر توصیه می شود.

سعی کنید ایمیل را در ساعت های کاری برای استاد مخاطب خود ارسال کنید تا متوجه وقت شناسی شما شود.

درک درست از زمان ایمیل برای ارسال آن می تواند در کنار محتوا و عنوان مناسب درصد پذیرش و پاسخ ایمیل توسط استاد را بالا ببرد.

از دیگر نکات مهم در ایمیل زدن به اساتید می توان به استفاده از ترکیب: نام خانوادگی استاد + .Dr برای خطاب قراردادن  استاد،عدم طولانی شدن ایمیل،بولدکردن زمینه های پژوهشی و پروژه های خودتان و … اشاره نمود.

برای مشاهده فیلم کامل این وبینار اینجا کلیک کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *